maandag 8 september 2014

Boeken kaften met stof

Ook hier zijn de scholen weer begonnen.
De Jongste is voor het eerst naar de kleuterschool.
En de oudste naar vwo 2.
Ja, er zit ruim 91/2 jaar tussen onze 2 mooie mannen.
Twee hele verschillende werelden.
Beide onderweg om een grote man te worden.
De ene al bijna 1.80 m.
en de andere aan het begin van de volgende grote stap.
De basisschool.

De oudste wilde graag elastische boekenkaften.
Dus opzoek, er zijn bijna geen leuke jongenskleuren te krijgen.
alles grijs en zwart.
Dus een setje gekocht bij de Hema.
Toen ik er een uit de verpakking had gehaald,
 dacht ik dat kan ik ook.
Dus samen naar de stoffen winkel en leuke tshirt stof gehaald.
en aan de slag. 
Neem goed rekbare stof. 
mijn stof was 7,95 euro per meter
om gerekend iets van 1 euro per boek
Even een uitgave.
Maar als het goed is gaat het langer mee.


Het origineel van de Hema
met de maten

We kozen 4 kleuren.
allemaal
50 cm x 150 breed.
Ik knipte ieder stuk in 4 
dus ieder stuk 25 x 75cm.


Lockte de zijkanten
en vouwde de stof dubbel om het midden te bepalen
gaf ik aan met spelden

  

 Vouwde de stof open en de vouwde de zijkanten naar binnen tot de markerings spelden.
Goede kant van de stof op elkaar.

 Lockte de de boven en onder kant dicht

 Binnenste buiten draaien.
Boek er in wurmen.
Bij werkboeken een extra karton op de voor en achterkant leggen
 gaat het krullen van de kaften tegen


De meeste boeken zijn de zelfde maat en dan past het precies
 voor de iets kleinere nam ik de maten van het boek min 1 a 2 cm.



Voorlopig ziet het er netjes uit.

Liefs,
 Marlies

4 opmerkingen:

  1. Nou jou zoon zal blij met je zijn. Ziet er keurig uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superslim en ziet er mooi uit. Maar één waarschuwing. Weet niet of jullie de boeken huren? Deze elastische kaften trekjen de hele band van het boek uit elkaar waardoor je boeken veel sneller slijten. Bij ons zijn ze daarom inmiddels verboden...

    BeantwoordenVerwijderen